Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II

w Sędziszowie Małopolskim

Osiedle Młodych 20, 39-120 Sędziszów Młp.

tel. 17/2216825      e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

NIP 818-14-39-116     REGON 690034020


 

 

SZKOLNI PROGRAMIŚCI - TWÓRCY ANIMACJI ORAZ GIER

5.06.2017 r.

  

Programowanie jest dziś tym, czym kiedyś była umiejętność pisania i czytania. Wszyscy możemy się tego nauczyć, i to wcale niekoniecznie na studiach informatycznych.

Programowanie pozwala na powszechny dostęp do Internetu i darmowe, proste w obsłudze narzędzia. W minionym roku szkolnym uczniowie klas starszych, podczas zajęć komputerowych, kształtowali umiejętność programowania pracując w programach Scratch oraz Baltie. Zanim zarysowały się projekty gier w programie Scratch uczniowie tworzyli nowe tło w edytorze obrazów, wstawiali nowe duszki, sterowali ich ruchem, a stosując zmianę kostiumów tworzyli animacje. W dalszej pracy, pisząc skrypty, projektowali gry, w których następnie wykrywali kolizje, analizowali działanie gier i wprowadzali w nich poprawki. Szóstoklasiści uczyli się tworzyć nowe bloczki w programie, aby następnie wykorzystać je do gier. W tworzonych algorytmach wykorzystywali pętlę prostą oraz warunkową, wstawiali również zmienne oraz liczniki.

Kilku uczniów zachęconych przez nauczyciela podjęło próbę projektowania swoich własnych gier, prezentując je później na forum klasy, publikując na koncie Scratch i udostępniając. Zachęcamy do obejrzenia prac uczniów wykonanych w programie Scratch, a także spróbowania swoich sił w grach i obowiązkowo sprawdzenia się w teście z tabliczki mnożenia. Nasze gry uruchamia się klikając na symbol zielonej flagi, a przerywa klikając na czerwone kółko. Powodzenia Uśmiech

tekst: mgr Elżbieta Hulek

1. Animacja

https://scratch.mit.edu/projects/167708185/

2. Podaj długość boku kwadratu, a ja go narysuję kilkakrotnie

https://scratch.mit.edu/projects/167708854/

3. Wyścigi kropli deszczu na szybie okna

https://scratch.mit.edu/projects/167710900/

4. Mnożenie - podaj jedną liczbę, a ja 8 razy pomnożę ją przez inną, losowo wybraną liczbę. Sprawdzaj mnie!

https://scratch.mit.edu/projects/167709219/

5. Test - TABLICZKA MNOŻENIA

https://scratch.mit.edu/projects/167709504/

6. Wyścig żuczków

https://scratch.mit.edu/projects/167709704/

7. Motylek zbiera jabłka (gra na czas)

https://scratch.mit.edu/projects/167709838/

8. Labirynt

https://scratch.mit.edu/projects/167710431/

9. Hip-hop

https://scratch.mit.edu/projects/167733475/